ÁSZF

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Tulipa Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.bulbi.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.bulbi.hu weboldalon keresztül történik.

A Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Tulipa Kft.

A szolgáltató székhelye: 4400 Nyíregyháza, Bottyán u. 10.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@bulbi.hu
Cégjegyzékszáma: 1509061463
Statisztikai számjel: 10705995469011315
Bankszámlaszám: 11615000-01565000-15000003
Adószáma: 10705995-2-15
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszámai:  +36 30 9352810

A tárhely-szolgáltató adatai:

A tárhely-szolgáltató neve: MediaCenter Hungary Kft.

A tárhely-szolgáltató címe: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: mediacenter@mediacenter.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: https://www.mediacenter.hu/

  1. Alapvető rendelkezések:

1.1. Jelen ÁSZF tárgyi hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, mely a www.bulbi.hu weboldalon (továbbiakban: Weboldal) található Bulbi Webáruházon (továbbiakban Webáruház) keresztül történik. Jelen ÁSZF visszavonásig, vagy módosításig alkalmazandó, és az a Felek kifejezett rendelkezése hiányában kiterjed minden olyan jogügyletre, amelyet az ÁSZF időbeli hatálya alatt kötöttek a Felek.

1.2. A www.bulbi.hu áruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.4. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást). A Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek tárolása, továbbadása, közzététele, kereskedelmi forgalomba hozatala magáncélú felhasználáson túli felhasználás céljából kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.

1.5. A Szolgáltató köteles az Ászf-ben részletezett szolgáltatások biztosítására éves szinten 99%-os rendelkezésre állás mellett. A rendelkezésre állás számításába nem tartoznak bele az előre bejelentett karbantartások, a rendszerfejlesztés miatti üzemszünetek, valamint a Szolgáltató hibáján kívüli, rendkívüli és vis maior esetek (pl. tűzvész, földrengés, stb.) okozta üzemzavarok.

  1. Adatkezelési szabályok:

Adatvédelmi nyilatkozat: A Szolgáltató a mindenkor hatályos Adatvédelmi nyilatkozatát a honlapján korlátozás nélkül hozzáférhetővé teszi.

  1. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

3.1. A szerződéskötés nyelve magyar.

3.2. A Felek között létrejött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, utólag hozzáférhető módon iktatódik, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak az irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.5.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik.

3.3. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

4.Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

4.1. A Webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníttet meg minden termék információs oldalán. A termékek adatlapján megjelenített képek bizonyos esetekben eltérhetnek a valóságostól. A termékekkel kapcsolatos vásárlás előtt felmerülő kérdéseket, problémákat az Ügyfélszolgálatnak küldött email üzenettel lehet jelezni.

4.2. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

  1. Rendelés menete

5.2. A termék kiválasztása

5.2.1. A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb           ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. Ekkor a Weboldalon automatikusan megjelenik a kosár melyben megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.   Vásárlását a vásárlás folytatása gomb segítségével bármikor folytathatja.

5.2.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely, ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

5.3. A rendelés elküldése

5.3.1. Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a “Tovább a Pénztárhoz” gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét, nevét, telefonszámát és email címét. Amennyiben regisztrált vásárlóként vásárol az Adatok megadása menüpont automatikusan kitöltődik, de változtatásra itt is van lehetőség, ahogy a fiókbeállításokban is. A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (MPL házhoz szállítás vagy postán maradó, személyes átvétel), valamint a fizetési módot (banki átutalás, bankkártyás fizetés a Barion rendszerén keresztül, személyes átvétel esetén készpénz). A menüpontokban megadott adatok és válaszok a képernyő jobb oldalán a kitöltést követően automatikusan megjelennek, javításhoz, korrigáláshoz a megrendelés elküldéséig bármikor vissza lehet térni az adott menüponthoz. Az adatok, szállítási- és fizetési módok megadása után újból áttekintheti rendelését, ellenőrizheti tartalmát. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

5.4. Árak

5.4.1. Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

5.5. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

5.5.1. Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége. A gomb megnyomása, azaz a rendelés elküldése után csakis írásban,az info@bulbi.hu címen van lehetőség hibás adatok korrigálására, vagy a rendelés módosítására.

 

5.6. Fizetési feltételek

5.6.1. Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre, személyes átvétel esetén készpénzes fizetésre is.

5.6.2. Banki átutalás esetén a Tulipa Kft. Erste banknál vezetett bankszámlaszámára kell utalni a megrendelés összegét: 11615000-01565000-15000003 számlaszámra, a közleményrovatban kérjük feltüntetni a megrendelés számát.

5.6.3. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

5.6.4. Készpénzes fizetésre személyes átvétel alkalmával van lehetőség.

 

5.7. Szállítás

5.7.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja futárszolgálat igénybevételével, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a fuvardíj a megrendelés összesítő képernyőn, a számlán és a visszaigazoló emailben is feltüntetésre kerül. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. Amennyiben az Ügyfél a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

5.7.2.

5.7.3. Belföldi csomagküldés háztól házig kézbesítéssel a megrendelés feldolgozásától számított 1-2 munkanap. MPL Postacsomag esetén a szállítási idő a megrendelés feldolgozásától számított 2-3 munkanap. A kézbesítés a legtöbb esetben munkanapokon 9-17 óra között történik.

5.8.  Visszaigazolás

5.8.1. Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

 

  1. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

6.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-17 óra között történik.

6.2. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató a Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

6.3. Az Ügyfél jogosult a szerződéstől a termék Ügyfél részére történő szállítását illetve közreműködő igénybevételével történő szállítás esetén a közreműködő részére történő átadását megelőzően díjmentesen elállni, amely esetben a Szolgáltató jogosult a megrendeléssel felmerült és igazolt költségeinek a megtérítését követelni az Ügyféltől.

6.4. Megrendelés módosítása, törlése iránti igény esetén az Ügyfél az ezzel kapcsolatos igényét az info@bulbi.hu email címen keresztül jelezheti a Szolgáltató felé.

 

  1. Elállás joga

7.1. A megrendelő a szerződéstől 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, valamint az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni az árut az értékesítőnek, azaz a kézhezvételtől számított maximum 28 napon belül. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. Kormányrendelet szövege letölthető a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

7.2. A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

 

  1. Garancia, jótállás

8.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a TULIPA Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a TULIPA Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

8.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  1. Panaszkezelés

9.1. Panaszügyintézés a következő ügyfélszolgálati elérhetőségeken érhető el postai úton, telefonon vagy elektronikus levél formájában:

Postacím: 4400 Nyíregyháza, Bottyán J. utca 10.

Email cím: info@bulbi.hu

Telefonszám:  +36204461808

 

  1. Vegyes rendelkezések

10.01. A Felek a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Az Ügyfél és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a

             Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság

             1036 Budapest, Lajos u. 48-66. illetékességét.

10.02. A fogyasztónak minősülő Ügyfél a felek közötti jogvita esetén a fentieken túl jogosult békéltető testülethez fordulni minden, a fogyasztónak minősülő Ügyfél és a Szolgáltató közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy kapcsán. A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetősége:

Neve: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-420-180

Email címe: bekelteto@szabkam.hu

 

Kövess minket

Az alábbi közösségi oldalakon találsz meg minket